Prima pagină > Poporul Ales > De ce nu ne-aţi lăsat să vă iubim ? (5)

De ce nu ne-aţi lăsat să vă iubim ? (5)

Cum au fost discriminaţi evreii în perioada interbelică ? Îmi place să lucrez cu „materialul clientului” : Înaintea celui de-al doilea razboi mondial, evreii din România erau grupati în comunitati locale care se ocupau de viata religioasa, de educatie si desfasurau activitati filantropice. Legile României îngaduiau existenta Federatiilor evreiesti. Din punct de vedere religios, fiinta în Vechiul Regat o comunitate Askenaza si o comunitate Sefarda… Toate comunitatile importante dispuneau de o sinagoga, un edificiu cultural si administrativ, o scoala oraseneasca, un azil pentru orfani si unul pentru vârstnici. La Bucuresti, Iasi si Cernauti existau importante spitale evreiesti… În România functionau doua importante organizatii evreiesti: „Uniunea Evreilor Români ” era condusa de dr. Wilhelm Filderman si milita pentru apararea drepturilor civice ale evreilor români. „Partidul evreiesc ” era o grupare nationalista. Existau în România si Loji ale Organizatiei B’NAI BRITH, ca si organizatii sioniste.” –  (romanianjewish.org)

Câteva cuvinte despre scopurile şi acţiunile „filantropicei” organizaţii masonice B’NAI BRITH. Atenţia B’nai Brith asupra României datează încă de la înfiinţarea acestui ordin masonic israelit (1843), având în vedere colonizarea discretă, dar masivă, a României cu evreii veniţi din Polonia şi Ucraina. Scopul acestei atenţii era “împământenirea” evreilor în România şi dominarea de către aceştia a întregii vieţi economico-financiare a ţării. Prima rezidenţă permanentă din România a B’nai B’rith a fost înfiinţată în 1870 de către consulul american Benjamin Peixotto.

Prin sentinţa nr. 78/1929 a Tribunalului Ilfov, Secţia I Civilă (dos. 3425/1929), rămasă definitivă, s-a recunoscut personalitate juridică Asociaţiei Marelui Orient al României. Conducerea era formată din 1930 de:  St. Brănişteanu (Braunstein), vicepreşedinte activ; Leo Salzmann, mare secretar permanent; S. Feldmman, prim mare veghetor; Marcel Solacolu, prim mare veghetor adjunct, ş.a. Marea Loja Naţională din România votează, în cadrul Conventului anual, o Moţiune prin care masoneria să susţină regimul lui Carol II, să facă “un zid de nepătruns în jurul Majestăţii Sale Regele Carol al II-lea, Marele nostru Protector, aşa încât el să poată, în linişte, lucra la propăşirea statului şi a ţării”.

După această paranteză masonică, să revenim la „discriminare”. „Nationalismul român s-a dezvoltat, în cel de-al 19-lea veac, paralel cu cresterea rolului economic al evreilor români… în 1866 era adoptata o noua Constitutie. Ea includea si articolul 7 care avea sa interzica pâna dupa sfârsitul primului razboi mondial emanciparea politica a evreilor tarii. Evreii din România deveneau astfel apatrizi si erau sistematic discriminati din punct de vedere economic si politic.” (romanianjewish.org) Autorii uită să amintească cum au ajuns acei evrei în România, de ce nu aveau cetăţenie, în ce a constat rolul lor „economic” din acea perioadă şi cum îşi desfăşurau activităţile în raport cu populaţia românească. Atât de discriminaţi economic erau încât ajunseseră să stăpânească aproape toată agricultura Moldovei, de comerţ şi finanţe nu mai are rost să vorbim.

Iată ceva interesant, despre influenţa mondială a evreilor : „Desi articolul 44 din Hotarârea Congresului de la Berlin din 1878 conditionase recunoasterea independentei statului român de acordarea de drepturi civile si politice evreilor în mod egal cu drepturile celorlalti cetateni, autoritatile române au tergiversat aplicarea prevederii cu numarul 44 a Congresului, înlocuind prin sistemul naturalizarii individuale emanci­parea în bloc a evreilor ceruta de puterile occidentale reunite la Berlin… În pofida puternicelor presiuni din Occident, abia în 1923 evreii din România au primit drepturi civile.” (romanianjewish.org) Aşadar până şi independenţa statului român a fost condiţionată de evrei ! Niciun motiv de antisemitism în rândurile populaţiei române care luptase la 1877…

„Desi nivelul de trai al evreilor români a fost mai ridicat decât al evreilor polonezi, între 1920 si 1930 un mare numar de evrei români au cunoscut un proces de saracire. În special în Vechiul Regat, procesul de asimilare culturala a evreilor cu populatia în mijlocul careia traiau a fost destul de accentuat. Cea mai mare parte dintre ei citeau presa de limba româna desi – în Basarabia si Moldova – cei mai vârstnici continuau sa vorbeasca idis. Limba idis nu prea era vorbita în Muntenia, în timp ce în Transilvania evreii erau mai apropiati de cultura maghiara. (romanianjewish.org) Până şi „marele” Elie Wiesel se consideră evreu maghiar, nu român ! Într-o vizită la Sighet a vorbit numai în ungureşte şi engleză cu cei câţiva evrei rămaşi acolo.

„În anul 1930, din 756.930 de evrei, 318.000 duceau o viata activa. Astfel, 106.000 desfasurau numai în industrie si mestesuguri; 157.000 activau în comert si asezaminte de credit; 13.000 practicau agricultura (!), 9.000 se aflau în profesiile liberale si 8.000 în comunicatii si transporturi. Existau în România si familii evreiesti foarte bogate. Asa era familia Auschnitt, care era proprietara unor combinate siderurgice si a unor mine de fier. Erau si importante banci evreiesti, precum „Marmorosch-Blanc et Co ” , „Löbl, Bercowitz and Son ” , „Banca Moldovei ” si „Banca de Credit Român ” . Cu exceptia ultimei, toate celelalte au dat faliment în anii ‘30.”  (romanianjewish.org). Sunt foarte curios în ce mod „practicau agricultura” evreii, poate mă ajută cercetătorii cu o statistică a celor care lucrau pământul. Sau erau celebrii arendaşi ?

Tot ca un exemplu de discriminare a evreilor poate fi dat şi revenirea, în 1930, a regelui Carol II pe tron şi formarea celebrei Camarile, condusă de „Dudia” Elena Lupescu (evreica Grünberg) până la abdicarea din 1940. „Astfel s-a format Camarila regală care, timp de zece ani, a avut un rol profund negativ în România. O conducea amanta regelui, Elena Lupescu. Compoziţia Camarilei a suferit anumite schimbări – fie prin creşterea sau descreşterea importanţei unor membri; fie prin eliminarea unora dintre ei şi venirea altora; constantă a fost numai poziţia Elenei Lupescu.” (Petre Ţurlea). Printe aceştia îi remarcăm pe: Aristide Blank, Emil Lupescu (Grünberg), Eugen Buchman, Iorgu Melitineanu, Alfred Melitineanu, Ernestina Grünberg, avocatul Dumbrăveanu, Max Auschnitt, toţi evrei.

Presa internaţională evreiască uitase de antisemitismul românesc în acei ani, jurnaliştii evrei lăudau activităţile „Duduii” şi a Camarilei.  Magda Lupescu. O evreică care a dăruit Ţării Româneşti un rege , „Ea este foarte bine iniţiată in politica Statului român. Ea ştie tot ce se petrece in culisele Palatului Regal”, „Poporul intreg o admira pe Elena Lupescu, care s-a dovedit a-i fi superioară lui Carol in caracter şi inteligenţă.”, „Ea n-a permis rudelor să se apropie de ea, decât numai in ocaziile amicale, de curtenie. Nici familia ei proprie nu are privilegii deosebite.”, Elena Lupescu „posedă intreaga politică mondială pe vârful degetelor ei. Ea cunoaşte pe toţi bărbaţii politici din Europa, toţi o admiră şi toţi tremură inaintea ei” (Hersch Cherciman – „Der Tag”, New York). Bine le mai zicea presa evreiască ! Adevărul ieşea prin toţi porii, analize lucide şi imparţiale, atunci ca şi acum !

Anunțuri
Categorii:Poporul Ales
  1. Prof.dr. Popescu
    04/02/2013 la 17:37

    Dupa unii experti, 85% din evreimea mondiala lupta impotriva statelor pe ale caror teritorii au domiciliul sau rezidenta iar 15% tin cu statele respective!
    Cei care se urmarea a coloniza teritoriile romanesti faceau parte din cei 15%.
    De aceea Alecsandri a luat atitudine in Parlamentul Romaniei impotriva colonizarii cu evrei.
    Marea majoritate a evreilor de origine romana din Israel fac parte din cei 85%.
    Cei 85% ar face parte din urmasii celor 12 triburi, care ar fi mistificat, inclusiv Biblia.
    Cei 15% ar fi urmasii celui de-al 13-lea TRIB, care ar fi urmasul DACILOR LIBERI!!!???

    Apreciază

  1. No trackbacks yet.

Comentaţi

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s