Prima pagină > Diverse > 2 prietene

2 prietene

liliacO fostă colegă de liceu, nu mai vorbește cu mine de când am început să scriu articole istorice în care sunt implicați evrei. Tot de pe atunci, o fostă colegă de facultate, o foarte bună prietenă, împreună cu soțul ei, nu mai scrie pe net și-i simt supărarea. Prima s-a căsătorit cu un evreu, a doua, evreică, s-a căsătorit cu un român. Astfel, toți au ajuns și trăiesc de ani buni în Israel. O duc bine sau nu prea, nu știu, dar sper să fi găsit acolo ce nu le mai putea oferi țara natală, România. Pentru că eu tot români îi consider și-i simt.

Cele două foste colege sunt fete de toată isprava care mi-au făcut onoarea să le fiu în preajmă. Am împărțit împreună anii de liceu cu prima și cei de facultate cu a doua, plus anii de stagiatură pe un șantier uitat de lume de pe malul Siretului. Două fete deosebite, pline de viață, adevărate prietene la bine și la greu. Anii au trecut, fiecare a apucat-o pe drumul său. Ne-am reîntâlnit virtual prin intermediul internetului. Am vorbit, am depănat amintiri, am schimbat fotografii. Ne-am bucurat cu toții, eram iarăși împreună…

Până am început să scriu despre trecutul mai puțin cunoscut și să apară unele lucruri mai puțin plăcute despre unii evrei. A deranjat și le înțeleg foarte bine. Scriam mai demult că: ”respect poporul evreu exact cât respectă și el poporul român”. Cine vrea să înțeleagă, poate, cine e orbit, nu pricepe. Până în 1990 nu am cunoscut foarte multe despre trecutul nostru, a prezenta acum documente și fapte nu ar trebui să deranjeze, dacă sunt adevărate. Sau adevărul deranjează mereu ? Tot ce am scris și voi scrie nu izvorăște dintr-un sentiment anti-evreiesc. Nu urăsc pe nimeni. Doar minciuna. Dacă a detesta minciuna este un păcat, atunci mi-l asum !

Fiecare popor trebuie să-și asume greșelile, faptele, istoria. Altfel riscă să le repete. Vezi exemplul Germaniei care și-a asumat toate ororile și din 1945 tot plătește. Și poporul român a plătit pentru greșelile trecutului, reale sau închipuite. 45 de ani am tot plătit pentru că nu am fost în tabăra învingătorilor, cei 45 de ani au distrus țara asta. Unii ar vrea să plătim în continuare. Cu aceștia NU sunt eu de acord pentru că vor să transforme suferința în afacere și este inadmisibil. Sunt un grup de profitori care nu au legătură cu poporul. Cățărați pe un munte de victime inocente aruncă sentințe și condamnă în numele lor.

Îmi pare rău dacă v-am supărat prietenele mele și vă asigur că nu am nici un resentiment. La fel cum rămân un admirator al milioanelor de evrei care au dat atât de mult omenirii. Istoria este martoră. Vă doresc tot binele din lume și să ne bucurăm de viață.

V-am scris aceste rânduri cu drag și pentru că : ”Nu voi fi niciodată destul de bogat ca să trimit liliac, iarna, unei femei.” (Mihail Sebastian)

Categorii:Diverse
  1. truthOrdaRe
    28/12/2012 la 21:31

    „Fiecare popor trebuie să-și asume greșelile, faptele, istoria”
    cam greu. Si probabil ca va fi un razboi mediatic dur in viitor…

    Apreciază

  2. Dan
    28/12/2012 la 23:23

    Merisorule, eu cred că te înșeli în ceea ce privește cea de a doua persoană; îi cunoaștem destul de bine, amândoi, și pe amândoi, ca să se supere după cele ce ai scris. Cât despre colega de liceu, nu o cunosc, nu mă pronunț. Respecte și sanatate multă!!!!!!!

    Apreciază

  3. merisorul
    29/12/2012 la 11:28

    Te pup Dănuț și sper să ai dreptate ! Din toată inima sper. Vă urez ție și familiei tale ca noul an să vă aducă sănătate și un strop de noroc ! Cu stimă.

    Apreciază

  1. No trackbacks yet.

Comentaţi

